Gra edukacyjna - "Sylaby. Nauka czytania" Agnieszki Łubkowskiej


Bardzo chciałabym napisać, że moja córka ucieszyła się z gry edukacyjnej Agnieszki Łubkowskiej, że świetnie się bawiłyśmy itp. itd. Zosia otworzyła pudełko z nadzieją na miło spędzony czas i... klops! Przeglądnęła karty, wskazała litery, które zna i na tym jej przygoda z grą się zakończyła. To nie jest wina kart, ale tego, że moja córka dopiero uczy się liter, jest na początku swojej przygody z czytaniem. Sylabizowanie kojarzy z wymawianiem słów i jednoczesnym klaskaniem, a nie wskazywaniem poszczególnych sylab i  układaniem ich w słowa. Próbowałam zachęcić córkę, ale spotkałam się z odmową, więc nie naciskałam. Przyjdzie czas, gdy z pewnością zainteresuje się kartami. Wydawca podaje, że odpowiedni przedział wiekowy to 7-12 lat, więc trochę się pospieszyłam.

Rozwój dziecka przebiega etapami, podobnie jest z czytaniem. Nauka musi odbywać się stopniowo i warunkiem koniecznym jest znajomość wszystkich liter. Zosia bardzo lubi drewniane klocki z literkami i kolorowy elementarz, w którym uczy się je zapisywać. Kiedy pozna wszystkie litery, to z pewnością wrócimy do gry Agnieszki Łubkowskiej, która będzie urozmaiceniem dalszej edukacji i bardzo dobrym początkiem czytelniczej przygody.



W pudełku znajdziecie dwie talie kart z propozycjami zabaw o dwóch poziomach trudności. A jeśli Wasze dziecko podobnie, jak moje dopiero uczy się liter, to zaproponujcie mu "Naukę czytania" tej samej autorki. 

Autor: Agnieszka Łubkowska
Ilustracje: Joanna Kłos
Wiek: 7-12
Liczba graczy: 2-5
Czas gry: 30 minut
"Nasza Księgarnia" 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Książki na jesienno-zimowe wieczory

Z wizytą u południowych sąsiadów - "Osobisty przewodnik po Pradze" Mariusza Szczygła

"Dzienniki 1950-1962" Sylvia Plath